péntek, június 08, 2007

Még jó, hogy nem minden vágyam teljesül

Amikor kicsi voltam, minden születésnap előtt az anyukám megkérdezte:
- Na, mit szeretnél ajándékba?
Körülbelül a 13-14. évemig tartotta magát a standard válasz: kiskutyát. Olyan kis fekete, gömbölyű, bolyhos kis puli kutyát akartam, szerettem volna sétálni vele, nagyokat kószálni a Körös-parton. Az sem igazán zavart, hogy barátnőimnél, ahol kutya volt, mindig terjengett a lakásban egy szag, amit se kiszellőztetni, se kimosni, se semlegesíteni nem lehetett. Persze soha nem lett kutyám, anyukámék nem voltak túl kreatívak az ellenérvek felsorakoztatásában, mindig jött a válasz: blokklakásba nem való állat. Nagy nekikeseredésemre azonban kompromisszumos megoldásokat is kötöttünk: volt egyszer egy papagájom, ami kimúlt egy meszelés után, és voltak halaim, akik őrületükben kiugráltak az összkomfortos akváriumból és reggelre halálra száradva találtam meg őket a szőnyegen. A kutya-projekt lassan-lassan kiment a fejemből és érdekes, hogy most már eszembe sem jut, hogy legyen a lakásban állat (mondjuk, nem tudom, hol férhetne el azon a 23 négyzetméteren...)
A minap jutott mindez eszembe, amikor az utcán újabb és igazán meggyőző érvet találtam a kutyus ellen.
Itt Pesten az utcák tisztasága hagy némi kívánnivalót maga után, legalábbis azon a környéken, ahol lakunk. Nem ritka eset, hogy ezt a kutyusok okozzák, hát Istenem, nekik is kell valahova! Ugyancsak itt vannak az utcákon a kis zacskókat tartalmazó, az automatákhoz hasonló bádogdobozok, ahonnan a kutyatulajdonos beszerezheti a zacskót, amiben kedvence produktumát a külön erre kijelölt kukába dobja - de bevallom nem gondoltam volna, hogy ezt valaki meg is teszi. Tegnap láttam az első alanyt, aki kis zacskóval hajolt a még meleg kutyakaki fölé, és bár kicsit fanyalogva, de elbandukolt a zsákmánnyal az első kukáig.
Lehet, hogy csak nekem furcsa, de azt azért mindenesetre megnézném, mikor Váradon vagy Kolozsváron elindulnak az emberek a parkba kutyát sétáltatni és kis csomagokat képezve vigyáznak a köztisztaságra.
A kezdeményezés hasznos, és én se nagyon tudok ennél jobbat, de azért mégis...

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

szar ügy... :)

Névtelen írta...

:))) szó szerint

Rekuc írta...

azt azert megneztem volna, hogy az elso ket het varazsa utan ki etette volna (apuci), ki gondozta volna (apuci), ki setaltatta volna (apuci)...vagy rosszabb esetben a Bebi feje megtartasanak elleneben ram harult volna a feladat... (azert irok ekezet nelkul, mert epp Csehorszagban vagyok es nincs magyar billentyuzet)