szombat, július 17, 2010

Tizenegyes

Nelli megadta a tizenegyest.

írjál ki tíz plusz egy könyvet, amiket te már olvastál, de ajánlanád a többieknek. nevezz meg öt bloggert, akinek kíváncsi vagy a véleményére, linkeld be őket, és hagyj nekik üzenetet a blogjukban. jó olvasást.

Az én válogatottam erre a nyári szezonra:

1-3. Kondor Vilmos: Budapest Noir, Bűnös Budapest és Budapesti kém; sorozatként is olvasható, a jó krimi kedvelőinek ajánlom, strandra, tengerpartra, hűvös lefüggönyözött szobába.
4. Domnica Radulescu: A trieszti gyors romantika iránt fogékony fiúk-lányok nyári olvasmánya.
5. Szilágyi Gyula: Tiszántúli Emanuelle - akit érdekel, hogyan zajlik (vagy sem) a forradalom a paplan alatt.
6. Legendavadászat "Az eszkimóknak több mint kétszáz szavuk van a hóra." - napersze; annak ajánlom, aki nem akar felülni a városi legendáknak.
7. Petri György versei - nem könnyű és nem csak nyári, nem is magával ragadó regény, de mindig biztos választás.
8. Margaret Mead: Férfi és nő - nem szépirodalom, de nagyon olvasmányos, olyasmi mint a Szomorú trópusok.
9. Fodor Sándor: Csipike - nem lehet megunni, nem csak gyerekeknek
10. Nádasdy Ádám: Prédikál és szónokol - ez sem szépirodalom, de ha a valakit egy kicsit is érdekel a nyelvészet és sokszor teszi fel magának, a hogyan és miért kérdéseket, akkor itt találhat néhány választ

+1: ez egy kicsit kakukktojás, mert még csak most olvasom: Bálint Tibor: Zokogó majom

Szeretném tudni, hogy mit olvas Timó, Tivadar, Metti, Ric és Könyvbagoly.

2 megjegyzés:

Magyari Tivadar írta...

http://tivadarlegenylakas.blogspot.com/2010/08/tizenegy-olvasmany.html

boros1124 írta...

Érdekes könyvek. Nem vagyok egy könyvfaló, de azért valamelyest képben vagyok a könyvekkel, de ezekről nem hallottam még. Talán a Budapest Noir-ról. Na majd utánajárok. Viszont szerintem ez is egy nagyon jó könyv:
http://www.konyv-konyvek.hu/a_titanok_bukasa_evszazadtrilogia_1_follett_ken