szombat, február 13, 2010

Váradi turisztikai ismertető

Az előbbi eléggé hosszú bejegyzés után egy kicsit körülnéztem Várad honlapján, kicsit furcsáltam, hogy a magyar fordítás nem nagyon fedi a román nyelvű híreket (témájában), de ennél érdekesebb dologra is bukkantam.
Nem tudtam, hogy létezik váradi turstakalauz, nyilván otthon mások már találkozhattak vele. Nekem újnak tűnik, csili-vili, az én ízlésemnek picit csicsás, de legalább következetesen az. Látszik, hogy volt mögötte valamiféle elgondolás. Megtudtam belőle, hogy a 2002-es népszámlálási adatok szerint Várad 27,5%-a magyar, ez jó.
Végigolvastam a történelmi részt és egyetlen kivételtől eltekintve korrektnek is érzem. Az egy kivétel, hogy az elején azt írják, hogy az 1100-as évektől Várad magyar megszállás alatt volt, mert a Magyar Királyság elkezdett Erdély felé terjeszkedni. Azon kezdtem gondolkodni, hogy ha én román lennék, akkor hogy oldanám meg azt nagyon kínos kérdést egy ilyen brossúrában, hogy a város magyar alapítású. Nyilván valahogy hasonlóan, és bár egy kicsit idegesít ez a része a történetnek, az eszem megérti a szándékot.
A tájékoztató a továbbiakban korrekt, bemutatja a helyi kulturális egyesületeket, intézményeket , kiemel néhány fontos épületet, és nem veszti el az arányokat. Ami nagyon tetszik benne, hogy nem nemzetiségi alapon választaj ki az ismertetett épülteket, mindegyiknél feltünteti a tervezőt és az építés évét.
Összességében korrektnek és előremutatónak érzem a kiadványt, örülök neki, hogy megszületett, és alkalomadtán majd beszerzek egy nomytatott példányt.
Elektronikusan a polgármesteri hivatal honlapján érhető el.

5 megjegyzés:

tempetőfi írta...

No, igen (bár engem picit irritál, hogy nincs meg magyarul, de ez legyen az én bajom), viszont ezzel is össze kellene olvasni: http://www.aioradea.ro/docs/marketing_oradea_centru_istoric.pdf
(nagy pdf, türelem)

M! írta...

Az engem is zavar, hogy nincs meg magyarul, ezt kihagytam a bejegyzésből, mert nem voltam benne biztos, hogy nincs, és nem volt több időm keresgélni. Olvasom ezt a cuccot, amit belinkeltél, de eddig nem találta benne semmi jót, vagy érdekeset vagy bármit, ami jelent valamit. Eddig amennyit elolvastam belőle, abból annyi derült ki, hogy nagy általánosságokban gondolkodnak csak a dolgokról, összekeverik a stratégiát a taktikai tervvel. De még nem jutottam a végére, remélem nem ennyi az egész.

M! írta...

Bocsánat, vissza az egész, nem az általad belinkeltet olvasgattam eddig, hanem a strategie_marketing_tustic nevű filet.
Ezt akkor letöltöm.

Tilosaz Á. Hanga írta...

em, kellene találkozzunk :)

VNT írta...

http://makoscsusza.blogspot.com/2010/05/119-bejegyzes-parhuzamos-eletemrol.html

Bar nem igazi labda, mert nem tudom, hogyan kell inditani, ime, dobom ezt a fellabdat. :)